ظرفیت پذیرش مهاجر به کانادا نصف شد

روز 24 ژوئن 2011 وزیر مهاجرت کانادا جیسون کنی Jason Kenney اعلام نمود که ظرفیت پذیرش مهاجران تخصصی و حرفه ای (اسکیلد ورکر) تا پایان ژوئن 2012 به 10000 پرونده کاهش خواهد یافت. این کاهش 50 درصدی برای مشاغل موجود در لیست فعلی مشاغل مورد نیاز اعمال خواهد شد.همچنین تعداد مهاجران سرمایه گذار از طریق فدرال به 700 نفر در سال کاهش خواهد یافت. این تغییر در پاسخ به تعداد فزاینده پرونده های سرمایه گذاری اعمال شده است.تغییر دیگر عدم دریافت پرونده کارآفرین فدرال تا اطلاع ثانوی است. پرونده های کارآفرینی در تعدادی از مراکز صدور ویزا تا 8 سال در نوبت بوده اند.

بهبود برنامه کارگر ماهر فدرال Federal Skilled Worker بخشی از تعهد کلی دولت کانادا به مدرن سازی سیستم مهاجرت و به حداکثر رساندن سهم مهاجرت در رشد کلی اقتصادی است.

برگرفته از : کوچ – مجله اینترنتی ایرانیان خارج از کشور

بعدا نوشت : فکر می کنم تحلیلی که بابای دریا کرده در کامنتش جالب باشه

21 نظر برای “ظرفیت پذیرش مهاجر به کانادا نصف شد

  1. سلام به همگی؛ با توجه به آمار ارائه شده و همینطور پاسخی که به نامه برخی متقاضیان داده اند: For Federal Skilled Worker applicants who applied before February 27, 2008.
    We have received enough Federal Skilled Worker applications since February 27, 2008 to reach our immigration levels for the next two years. Because they reflect Canada’s current labour market needs, applications under the most recent set of ministerial instructions are processed on a priority basis. Therefore, few Federal Skilled Worker applications received before February 27, 2008 will be processed this year or next.

    فکر کنم گوش شیطون کر میخوان پرونده های 38 شغلی رو دست بگیرن چون ظرفیت پذیرش بسیار بیشتر از آمار 29 شغلی 2010 و 2011 است.

  2. ممنونم دوست عزيز
    خبر بسيار داغي را دادي .
    اميدوارم كم شدن پرونده ها به نفع همه ما منتظران باشه.
    خوش باشي

    • خواهش می کنم آقای رضا
      البته این خبر رو اول ادارۀ مهاجرت در جریانش قرار گرفت بعد جیسون به آقای امیر(پانیذ) اطلاع داد چند ساعت بعد بقیه در جریان قرار گرفتن 🙂
      انشاءالله

  3. با تشکر ازوقتی که مامان دریا در اختیار من گذاشتن 🙂
    درواقع متقاضیان مهاجرت به شیوه نیروی کار متخصص ازنظر زمانی به 3 دسته تقسیم می شوند:
    1- پیش از نوامبر 2008
    2- نوامبر 2008 تا جون 2010 یا همون لیست 38 شغلی
    3- بعد از جون 2010 یا همون لیست 29 شغلی
    با توجه به خبر جدید ظرفیت گروه سوم (حدود 10000 نفر) و همینطور مکاتبه با گروه اول مبنی بر اینکه تعداد محدودی از آنها بررسی و تعیین تکلیف می شوند باید قاعدتا تعداد زیادی ازمتقاضیان گروه دوم (لیست 38 شغلی) تعیین تکلیف شوند. تا اینجا منطقی و خوشایند گروه دوم است امّا یک نکته قابل تامّل است:
    از جون 2010 تا جون 2012 فقط 13800 پرونده گروه 3 (لیست 29 شغلی) بررسی و نهایی شده از طرفی گروه 2 در ویزا آفیس دمشق کاملا راکد بوده پس آمار سال 2010-2011 از کجا پر شده است؟ به عبارت دیگر چه تضمینی هست که امسال از 38 شغلیهای دمشق بگیرند؟

    • سلام بابای دریا
      من فکر می کنم ما باید امیدوار باشیم این تغییرات با شرط خاص محدود کننده ای برای ایرانی ها ترکیب نشه که احتمالا اون نکتۀ قابل تامل همین هست 😦

  4. سلام مامان دریا
    من مرتب نوشته های زیبای شما رو می خوانم . استفاده از تجربیات شما بسیار برای من مغتنم است .
    من یک سوال از شما دارم . شما که به صورت ویزیتور در کانادا هستید ثبت نام مدرسه دخترتون به چه صورتی است ؟ ایا راحت ثبت نام می کنند ؟ تفاوت زبان برای دخترتان مشکل نبود ؟ انتخاب کلاس به چه صورتی بود ؟ چه مدارکی لازم هست ؟ هزینه آن چطور است ؟ خوب ظاهرا خیلی بیشتر از یک سوال بود .
    موفق باشید

    • سلام شهره جان
      خوشحالم که کوله بار رو می خونی و مفید می دونیش 🙂 مرسی
      چون ویزای همسرم ورکر بود یعنی به دعوت دانشگاه و برای کار مشخصی اومده بود بچه ها که وابستۀ اون تلقی می شدن تونستن مدرسۀ دولتی برن در غیر اینصورت مثلا اگر برای دیدن اقوام اومده بودیم مجبور بودن مدرسۀ خصوصی برن که حدودا فکر می کنم هر سال تحصیلی 10 تا 13 هزار دلار هزینه در بر داره –
      برای ثبت نامشون هر بار به ازای تاریخ ویزاهامون از آموزش و پرورش تورنتو نامه می بردیم مدرسه و خیلی راحت ثبت نام شدن – از لحاظ زبان من اولش خیلی نگران بودم و این مشکل مثل کوه برام خودش رو نشون می داد ولی 3 ماه فقط 3 ماه بعد هر دوشون شروع کردن اشتباهات من و باباشون رو تصحیح کردن در نتیجه به هیچ وجه جای نگرانی نیست ضمن اینکه بزرگه همزمان فرانسه رو هم شروع کرد(جزء مواد درسیشونه)
      فقط مدارک شناسایی و کارت واکسیناسیون ترجمه شده که به تایید نظام پزشکی ایران هم رسیده باشه – مدارس دولتی کاملا مجانی هستن کتاب و دفتر و کاغذ و قلم و مداد رنگی و … رو هم خودشون میدن 🙂
      بازم اگه کاری بود بهم بگو – شما هم
      راستی تاکید کنم قوانین مدارس بسته به هر استان متفاوته اینایی که گفتم مربوط به انتاریو هستش

  5. بازتاب: links for 2011-06-27 « قارانقوش پرنده مهاجر

  6. سلام مامان دریا
    مرسی از وقتی که برای من گذاشتین .من دارم وارد یه زندگی جدیدی میشم که همه چیزش برام نااشناست و از همه بد تر اینکه شوهرم هم همراهم نیست . به همین دلیل خیلی نگرانی و از اون بیشتر سوال دارم . اینکه فکر کنم تا یه مدتی زیاد به شما زحمت بدم . اگر خاله من که تورنتو زندگی میکنه قبول کنه که guardian پسر من بشه امکانش هست که بتونیم از امکانات مدرسه دولتی استفاده کنیم یا نه ؟ سال تحصیلی اون جا از کی شروع میشه ؟ چون بلیط ما برای 15 مرداد است .

    • سلام شهره جان
      خواهش می کنم – نگرانیت طبیعیه 🙂 ولی باور کن جای نگرانی نیست – زحمتی نیست – دوست دریا جنی که از کره اومده تحت سرپرستی خالشه ولی می دونم پدر و مادرش کره هستن و مراحل قانونی رو طی کرده ولی در هر حال مدرسۀ دولتی می ره – فکرکنم 10 سپتامبر اگه یادم مونده باشه 🙂 – شما مگه ویزا گرفتین که بلیط تهیه کردین ؟
      به هر شکل به مدارس می رسین – پیشنهاد من اینه که سایتهای دولت کانادا و اونتاریو رو حتما بخون مثلا آموزش و پرورش تورنتو یا cic رو برای شرایط guardian و …

  7. سلام
    ما هنوز ویزا نگرفتیم ولی یکی از مدارک لازم برای گرفتن ویزا داشتن اصل بلیط بود . ما البته یه وکیل داریم که کارهای سفرمان را انجام میده و فکر میکنم اگر برای تمدید ویزا و کارهای دیگر هم از ایشون کمک بخوایم بهتر باشه . نظر شما چیه ؟

    • سلام شهره جان
      ببخشید که جواب کامنتت دیر شد این چند روز همش سر کار بودم 🙂
      بعید می دونم برای گرفتن ویزا چنین شرطی وجود داشته باشه – اگر نظر من رو بخوای من قویا با گرفتن خدمات از مشاورین یا وکلا برای انجام امور ساده مخالفم و فکر می کنم برای استفاده از خدمات وکیل دقیقا به مفهوم حقوقدان واقعا باید در شرایط حساس بود مثلا ردشدن پروندۀ مهاجرتی یا رد شدن درخواست پنا – هندگی و …
      شهره جان هر وقت که ویزا رو گرفتین به سلامتی به من خبر بده که من شمارۀ تماسم رو برات ایمیل کنم که اگر کاری بود ک من می تونستم برات انجام بدم حتما برات انجامش بدم

  8. خیلی خیلی از لطف شما متشکرم . کمک و همکاری شما دلگرمی بزرگی برای من است . حتما از تجربیات شما استفاده میکنم .
    به امید موفقیت

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.