کارهای ناتمام و سوهان روح

چندوقت پیش تو یه جمع دوستانه یکی از دوستان  مطرح کرد که همیشه یک عالمه کار ناتمام داره که اولا جنم تموم کردنشون رو نداره دوما همیشه و لاینقطع حرصشون رو می خوره ! ! !
و از اونجا که من  چند سال پیش وقتی هم سن و سال این دوستمون بودم ایضا همین مشکل  رو داشتم شروع کردم راهکاری رو براش توضیح دادم که باعث شد این مشکلم رو برای همیشه حل کنم و اما راهکارپیشنهادی من :

لیست تمام کارهای نیمه تمامت رو در بیارالبته شاید کامل کردن حدودیه  این لیست چند هفته ای طول بکشه

بعد لیست رو از راحتترین کار عقب مونده یا ناتمام به سختترین کار ناتمام مرتب کن

حالا شروع کن به انجام دادن ودونه دونه لیست رو از بالا به پایین تیک بزن  عملا بعد از به اتمام رسوندن یک کار ناتمام راحتتر کمی انرژی بدست میاد که با اون میشه کارناتمام بعدی رو که کمی سختتر هست روانجام داد و همینطور الی آخر

درآخر هم بعضی کارها رو به هر دلیلی نمی تونی تموم کنی خب مهم نیست بالاخره هر آدمی یه توانایی هایی داره یه محدودیت ها و ناتوانی هایی از کنارشون بگذر و خودت رو سرزنش نکن (تو پرانتز این یکی رو هنوز خودم هم باهاش درگیرم راستش رو بگم)

تو اون جمع یک دوست دیگه ای بعداز تموم شدن حرف من این راهکار رو داد :

یه لیست تهیه کن از کارهای ناکرده و ناتمامت بعد هم یه لیست تهیه کن از کارهای کرده و تمامت – حالت خود به خود خوب میشه  – بعد هم بادستهای خودت محکم بزن رو شونه هات و بگو ماشالا  🙂

اینجا بود که عمیقا  تفاوت در نگرش به زندگی رو درک کردم و اینکه چرا هرگز از این زاویه به زندگی نگاه نکرده بودم …

8 نظر برای “کارهای ناتمام و سوهان روح

  1. سلام خانمی منو قهر و ناراحتی من اصلا از این ادما نیستم . تازه واسه چی قهر عزیزم ؟ چند وقتی درگیر تولد دخترم سودا بودم عکساش تو فیسبوک گذاشتم حیف که شما اونجا عضو نیستی . خلاصه یه تولد مفصل اونم با طرح کیتی خانم براش گرفتم که حسابی ازم انرژی گرفت . همیشه می خونمت و به فکرت هستم حتی اگه کامنت وقت نداشته باشم بگذارم .

    • به به مبارک باشه ایشالا تنش سالم باشه و دلش خوش زیر سایۀ شما – همینکه قلبت گاهی با من باشه کافیه 🙂 مواظب خودت باش

  2. سلام عزیزم
    منم قبلا این مشکل را داشتم ولی تقریبا با همین روش مشکلم را حل کردم
    به نظر من روح انسان ارزشش بیشتر از اینه که با ناراحتی کارهای ناتمام و یا استرس کارهای دقیقه نود خودش را عذاب بده

  3. سلام دوست جون . خوبی؟ جالب بود راهکارت مرسی. حالا منم از یک بنده خدایی شنیده بودم که اول کارهای سخت تر را انجام بدید که بارتون سبک بشه و چون اول کار تازه نفس هستید اگر سخت تر ها را انجام بدید بقیه را با خیال راحت تر انجام می دین. نمی دونم هر کسی یک راهکاری داره دیگه. در هر حال بازم ممنون

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.